/Beszélgetés egy Lada Clubossal/
"Ne fürgyé le!!!" hirdeti egy matrica egy vakítóan kék Lada hátsó szélvédőjén. Még ha akartuk volna, akkor sem tudtunk volna eleget tenni a felhívásnak, valahogy a monszun időszakát sikerült kifognunk a hétvégi programokhoz és amerre jártunk mindenhol áztunk.
Körbejárva a járgányt megállapítom hogy a 100%-ban Ladához van szerencsém (2107), leszámítva a lökhárítóra felerősített 2 ködlámpát, ami egy Ural tehergépkocsiról származik. A kacni kicsit megemelve, a kerekek a szokásosnál szélesebb nyomtávba állítva, a szikrázó kék szín mellett a krómozott elemek (kilincsek, oldalsó ablakkeret stb.) na meg a csomagtartón szereplő "Gyúrunk vazze!" felirat győz meg a tulaj elszántságáról és teszi látványosabbá a Ladák Ladáját.
Értelemszerűen elsőre csak azt tudom kibökni:
- Mennyibe került a csodamasina?
- Ebben most kb. egy milcsi van.
- Nem túl drága ez a szenvedély?
- Vehettem volna Suzukit is 2 és fél 3 millióért és akkor az még csak az alap, meg az nem autó, de ahogy látom G Astrák nőnek ki a fölből is. - nyugtázza le, hogy elsöprő többséggel nyert az Opel márka a parkoló autók között. (két Opel egy Lada)
- Na ja, de az mégsem eszik annyit, gondolom ez a masina harap rendesen?
- Az attól függ hol és hogy nyomod neki, elmegy 9-el de van amikor nem jön ki 25 alatt. De 350 LE és csodákat művelhetsz vele. És az ott pajtás soha nem megy föl 9000-es fordulatig - bök rá az Astrámra - valahol széthullik 5-6 ezer tájékán.
- Kicsit nehezen csukódik az ajtó.
- Mit vársz! Ez egy 25 éves autó, előfordulnak kisebb hibák. Nade! Ha konstrukciós hibákról van szó... - mutat az Astra hátsó ablakának gumitömítésére, ahol valóban megvan a víznek minden esélye, hogy beszivárogjon az ajtótestbe. Persze egy Ladánál efféle csip-csup dolog nem téma.
Belülről is megszemlélem a csodajárgányt. Semmi extra, ahogy ez egy Ladához illik.
- Talán egy kis belső felszereltség hiányzik. Pl. központizár nem kellene?
- Szerinted mért nincs benne autórádió sem? Egy hétig se bírnák a strapát.
- Hol a hátsóülés??
- Minekaz! Csak elnyomja az alváz hangját.
Hosszirányban az autón kábelek futnak végig. A tuningolt motort nem tudja egy aksi beröffenteni, el se férne a motortérben, ezért jelenleg a csomagtérben található két aksi szolgáltatja az energiát, amíg a technológia nem lesz továbbfejlesztve.
- Szivató kell?
- Höhö! Egy kis pumpálás - tapos a pedálra - és máris nyoc liter anyag van a karbiba!
A kulcs elfordításával olyan kegyetlen motorhangok keltek életre, melytől Illés Tóni is csak hörögve esne össze, ha utánozásra adná a fejét.
- Van hangja rendesen!
- Ha erősen odalépek neki, még a fülem is belefájdul néha. De ez kell is, ezt nem pótolja más!
- Mégis, azt csicseregték a madarak hogy BMW-re váltanál.
- Lehet hogy lesz BMW, de ezt akkor is meghagyom játszós autónak. Résztveszek az LCH (Lada Club Hungary) által szervezett programokon, versenyeken. Augusztus végén is lesz egy Gárdonyban.
- Értél el már valamilyen komolyabb helyezést?
- Áááá...kategóriában utolsó az ügyességin, de látványosságban viszont első! Rólunk készült a legtöbb fotó.
Még egy jót mulatok a fél deszkával kitámasztott csomagtartófedélen...
- Biztos, hogy nem hiányzik semmi belső extra?
- Ez egy Lada!! Amibe ha kell szutykos munkásruhába is beülök, húzok negyven méter gumicsíkot és a G Astrákat csak a visszapillantó tükörből nézem.
És így is történt. A bömbölő motor hangját még kilométerekről is hallani.
(Felhívnám a figyelmet, hogy a szóban forgó technológia súlyosan károsítja Ön és környezete egészségét, így ha Ön birtokában van ilyen szerkezetnek és nem rendelkezik kellő eltökéltséggel és hűséggel e márka típus és ehhez hasonló típusai iránt, Kérem! váltson egy kevésbé környezetgyűlölő technológiára. Előre is köszönet mindenki nevében, aki ezen a bolygón él!)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.